חדשות טכנולוגיה

מארק צוקרברג קורא לרגולציה באינטרנט, מדגיש ארבעה תחומים חשובים ביותר

ביום שבת, מייסד פייסבוק ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הגיע לשיחה עם הוושינגטון פוסט, כדי להשמיע את דעתו לגבי הצורך לרגולציה של האינטרנט, הוא קרא לממשלות לקחת חלק פעיל יותר בעניין. הוא הציע ארבעה תחומים עיקריים, שלדעתו צריכים להיות תחת פיקוח: תוכן פוגעני, יושר הבחירות, פרטיות וניידות מידע.

צוקרברג אמר כי כל החברות באינטרנט – כולל פייסבוק – צריכות להיות בפיקוח עד ידי שורה של גופים רגולטוריים של צד שלישי. על פי תפיסתו של צוקרברג, על הגופים האלה להיות אחראים לקביעת הסטנדרטים, הכללים, התקנות והמדיניות, ולהעניש את אלה שמפיצים תוכן מזיק. הוא גם מציע שכל תאגיד מרכזי באינטרנט יפרסם דוחות של שקיפות מדי רבעון כדי למדוד אותם מול תקני הבסיס שנקבעו על ידי הגופים הרגולטוריים.

צוקרברג הדגיש את החקיקה כמרכיב חיוני להגנה על הבחירות, ודרש ממדינות ברחבי העולם לעדכן את החוקים כדי להגדיר את הצורה שמסעות פרסום פוליטיים משתמשים בנתונים וכיצד ניתן לנצל לרעה את מערכת המודעות כדי להשפיע על הבחירות. הוא דרש שיידרשו מהמפרסמים לאמת את זהותם לפני רכישת מודעות פוליטיות.

הנושא השלישי בו נגע צוקרברג היה נושא הפרטיות ואיך ניתן להגן על המידע של המשתמשים ברשת, הוא הציע שכל מדינות העולם צריכות ללכת בעקבות חוקי הרגולציה של האיחוד האירופי (GDPR).

לבסוף, מנכ"ל פייסבוק דרש שהרגולטורים יאפשרו את הרעיון של ניידות הנתונים, כלומר, הצרכנים צריכים להיות מסוגלים להעביר את הנתונים שלהם משירות אחד למשנהו.

מקור
washingtonpost
תגיות

יאיר צרפתי

מייסד האתר והעורך הראשי.
0 0 vote
Article Rating
הירשם
הודע על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Close